Fis Lisa!

Denna hästen får mig att skratta i princip oavbrutet.
Hon är väldigt finurlig och påhittig men samtidigt lite utav en mes!
Börjar känna mig väldigt trygg på henne (ridit henne i ca 2 veckor) och idag skulle vi ut på nya äventyr.
Alltså outforskad mark! (för hennes del)
Djupa diken äter hästar tycker hon, så jag fick hoppa av och stå och vänta på andra sidan diket tills hon gick igenom det. Glad jag inte satt på, det såg väldigt väldigt underligt ut, haha.

Sen skötte hon sig väldigt bra! "Fjantade" lite som vanligt fram tills det att vi skrittat omkring i 30 minuter då dog hon.
Allt blev som sirap och sååååå segt. Typiskt unghäst!
Så jag tänkte ingen idé att tvinga på henne utan då skrittar vi hem, så fort jag inte drev på stannade hon.
Tills det att det om en häst gående nere på vägen och Viktoria började gnägga.
Då vart det fart kan jag säga, och jag trodde knappt jag skulle sitta kvar, all energi hon inte fick framåt( då jag höll igen) tog hon uppåt!

Ojoj, aldrig en lugn stund! <3


/Marika


Kommentarer
Postat av: Elvira

Vilken söt liten häst!

2012-02-20 @ 20:15:20
URL: http://baraelvira.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0