Lite rörigt....

Känns som att informationen på min blogg på senaste tiden varit lite rörig. Angående vilka hästar jag har och så vidare.

Bloggen började alltså med att jag hade Bustino (Busen) på sommarbete i sikfors, han är min häst som jag haft på foder ett par år innan jag köpte honom i februari 2010.
Målet är att vi ska tävla dressyr, men har alltid kommit något ivägen. Under förra året blev han attackerad av järv då vi var i norge och blev rätt illa riven på benen. På grund av detta vilade han alltid liggande på en sida och blev sned i korset och fick mycket musklelspänningar. Detta visade sig dock inte förens han började ridas hårdare.
Han har nu vilat rätt länge men håller nu på att ridas igång och ser verkligen super fräsch ut! Kul!


Sen red jag in en unghäst på 3år i början av sommaren vid namn Viktoria. Som är en kallblodstravare.
Henne red jag för instruktör ett par gånger och hon är väldigt fin att rida, dock kanske inte någon vidare talang på det sättet. Men hon var ett kul tidsfördriv under tiden jag inte kunde rida Busen.
Hon tränas nu för trav, men står i samma stall som jag har Busen.


Sen hade jag även ett varmblods sto på "foder" som hette Quite a Queen.
Henne red jag åt en uppfödare i älvsbyn. Hon fick en blödning i gaffelbandet som 3åring och har efter det gått med föl. Jag fick då lite betalt för att sätta igång henne så att dem kunde testa henne på travbanan igen.
Hon fick dock en kraftig gaffelbands blödning under ett lopp och kom i mål på tre ben.
Dom ska ta föl på henne nästa år, hon står nu i ett privatstall utanför sikfors.
(Har ingen bild på henne, utan bara på hennes syster som jag hade ett par veckor istället för Queen då dom skulle köra henne lite extra mkt under en period)


Nu så har jag tagit en helt underbar häst på foder. Som jag har i samma stall som Busen och Viktoria.
Hennes namn är Lisa! Och hon är ett Polskt Halvblod med mycket trakhenare i sig.
Var igentligen av en slump som jag och en på jobbet började prata om hästar, och hon hade då Lisa men ingen möjlighet att träna henne själv. Lisa är 5 år gammal men i utbildningsfas som en 3åring. Men det ska vi ordna!
Hon är en väldigt pigg och nyfiken ung dam men som lär sig otroligt fort.



Slutsats är alltså att. Jag har en egen häst som heter Bustino samt en foderhäst som heter Lisa.
I samma stall som dom står står även Viktoria, som jag själv ridit in.
Är i första hand Bustino och Lisa jag kommer skriva om här :)

Frågor? Fråga!
/Marika

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha.. "Frågor? Fråga!" känns väldigt bekant från vissa jobbmail, höhöhö.

2011-11-20 @ 18:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0