En massa uppdatering!

Busen har blivit barfota häst, det gick inte så bra. Han har varit barfota förut men blev så fruktansvärt fruktansvärt öm. Vilket helt klart tyder på att hans hovar inte mår bra. Han skulle behöva en barfota period med barfotabootsen och bara vara sigsjälv och bygga upp hovkvalitén igen, men ärligt talat så orkar jag bara inte.
Har inte kunnat rida honom ordentligt på ett halvår och nu vill jag komma igång med honom. Därför skodde jag honom idag! Det gick bra!

Ridit spöke idag, var underbart. Kunde sitta i samlad trav och göra skänkelvikningar fram och tillbaka över vägarna i skogen. Galoppen tog hon i steget från samlad samlad skritt!
Skulle igentligen inte rida idag men Rebecca hade fått smaka lite mark vid senaste hoppträningen och kände sig öm i hela kroppen. Vilket jag förstår! Ska rida spöke imorn igen :)

Sist men inte minst så är Quinn skadad, hästen jag har på "foder". Vet inte vad det är, jag misstänker hovbensfraktur.

PS. Skulle vara jätte kul om ni som faktiskt läser min blogg UPPSKATTAS JÄTTE MYCKET. Ville kommentera lite också :) Frågor eller vad somhällst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0