Bustinos hemska år

Bustino blev i augusti förra året attackerad av en järv (det är åtminstone det djur vi antagit då skadorna han fick verkade stämma överens med järv)
Som tur är fick han bara ytliga skador, det värsta var allt skinn som blev bortrivet på bakbenen.
Han återhämtade sig snabbt och visade aldrig hälta under denna tiden.
Jag red igång honom i oktober igen, det gick så fruktansvärt bra och han var så fin. Men i februari fick han gallor
i haserna och kändes inte fräsch, veterinären sa att han inte var halt men kanske något stel.

Han fick medicin utan att det hjälpte och kallade efter ett tag på equi terapeut. Han är nu behandlad flertalet gånger och det går framåt men det är än en bit kvar. När jag hade ridit igång honom igen sparkade han sigsjälv på insidan av höger bakben och blev halt, vilket gjorde att han snedbelastade och fick tillbaka de problem han fått i ryggen av rovdjursattacken. Speciellt vänstersidan som är drabbad.

Han behandlades ännu en gång av Equi terapeut och blev bra, för att ca en vecka efteråt uppvisa muskelömhet i högersidan. Han är nu okej igen och jag tömkör honom för fullt! Muskelömheten kommer av att han fått ett nytt rörelsemönster och måste arbeta på ett helt nytt sätt än det musklerna är vana vid.

Men alla vi som besökt t.ex. kiropraktor vet hur jobbigt det kan vara en tid efteråt.

Han är hemskt fin och jag tror verkligen på att vi kommer komma tillbaka fullt ut.
Jag rider honom inte än, utan tömkör bara! Tror att det blir ett vinnande koncept.

Så där är ni lite uppdaterade på Busens status.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0