Min åsikt om "ridtravare"

Min älskade häst Bustino är just detta. Eller bara ett varmblod som jag häldre säger.
Jag har ingen förkärlek till denhär rasen, jag har provridit fullblod, halvblod, ponnyer i mitt liv och jag har aldrig älskat en häst så mycket som honom.
Det har varit kämpigt, inte minst att få honom dit han är idag utbildningsmässigt men även kämpigt att försvara honom som ridhäst. Så ska det inte behöva vara.

När jag gick på Grans var bland det första vi lärde oss att ALLA HÄSTAR ÄR LIKA VÄRDA och det är så sant.
Sen kanske inte alla hästar har samma potential till vissa grenar men alla hästar är bra på något beroende på vad deras fysisk har att erbjuda. Det behöver då inte vara "travare" till trav, eller fullblod till galopp.

När jag kollar på hästar på annons, då jag faktiskt letar lite efter en unghäst tittar jag INTE på varmblod. Pga av att jag vill ha en dressyr häst, men skulle jag hitta ett varmblod som kan erbjuda det jag söker efter kommer jag INTE säga nej pga av rasen.

När jag var yngre försökte jag få lite mer status i "häst världen" genom att inte säga att han var ett varmblod.
Men idag är jag stolt över att jag fått lära känna världens underbaraste häst, som har ett ton av potential.


/Marika

Kommentarer
Postat av: Emelie

hejhej. håller verkligen med dig i det du säger. har aldrig ägt ett varmblod peronligen men högaktar verkligen dom som lägger ner jobbet på dem. för så arbetsvilliga hästar har jag aldrig mött. men då till min fundering. personen som gjort din bloggdesign har flertalet gånger gått till ordentligt angrepp på både varmbloden och dess ägare. tar du illa upp? men tanke på att du kanske känner henne.

kramkram

2011-10-03 @ 00:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0