Titta vad jag hittade....

Idag tänkte jag ta en lugn och härlig dag i Stallet.
Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Busen vill INTE med in ur hagen. Han gick runt mig i cirklar och gick hela tiden och ställde sig nere i hörnet av hagen i en gigantiskt vattenpöl (som är mer som en sjö) då det regnat något FRUKTANSVÄRT här de senaste dagarna.

Tillslut ställde han sig längst längst längst in i hörnet och "nickade" ut mot den större hagen där de andra hästarna går.
Då ser jag Miro, en av hästarna på betet, som står mitt i en 10 cm djup vattenpöl och ser helt bedrövad ut.
Jag går då dit och hittar dethär.

Han har helt enkelt satt fotboja på sigsjälv..
Jag ringer hans ägare Carina och hon kastar sig i bilen och kommer med kniven i högsta hugg!
Vi lyckades skära loss honom och som tur är hade han inte skadat sig det minsta lilla.

Tror ni att Busen försökte få mig att se Miro, eller var det bara slumpen?
/Marika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0