Sadlar!

Tänkte visa vilken sadel/sadlar jag har på mina hästar.

Den första är en Pessoa hoppsadel nypris runt 18000,-

Den är Lisas från början men ligger nu på Bustino. Den gynnar inte riktigt min sits då jag ska rida Lisa, så har i dagsläget Bus dressyrsadel på henne. Det är en väldigt skön sadel som är stoppad med Gel. Den behöver alltså aldrig stoppas om och formar sig efter hästen och återtar sin form då den tas av. Väldigt smidigt!

Busens dressyrsadel är då en Morris and Nolan. Nypris på den vet jag inte men skulle gissa att den en gång i tiden legat runt 12.000,- Den har stora klossar fram som ger ett otroligt bra stöd och enligt mig har den en lagomt djup sits.

Har även en gammal begagnad Stubben sadel. Den köpte jag för, hör och häpna! 1000kr!
Den är sliten, men fick den nystoppad. Har haft den de få gånger jag hoppat med Bus och det fungerar bra. Den är något hård i sitsen som många äldre stubben sadlar är (kanske nyare också?)

Sista sadeln är en Knight Lady Rowena, en sadel jag inte har! Men som ska bli ett framtida inköp till Lisa. (Mest troligt blir det en sånhär iaf) Nypris ligger på 9000,- men den tillverkas inte längre så blir att köpa in en begagnad (vilket också är det mest rimliga till en unghäst som växer och förändras). Bus hade en sånhär då jag hade honom på foder innan jag köpte honom. Den har inte lika mkt knästöd som Morris sadeln men är en bekväm dressyrsadel även den med lagomt djup sits. Det jag gillar med denna är att den har en väldigt bred anläggningsyta.
/Marika

Kommentarer
Postat av: Kattis

På ett sätt är det bra att det finns många att välja mellan, men det är svårt att hitta en sadel som man verkligen trivs med.. Fast jag har en super härlig sadel nu :)

2012-03-19 @ 13:51:33
URL: http://Mazuqvikana.blogspot.com
Postat av: Elin

Fin blogg :)

2012-03-20 @ 08:06:51
URL: http://bbyyelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0